Dubai 2010

Hjemkomst:     Søndag den 31. januar

Lørdag
23/1 - dag 1:
Afgang fra kastrup kl 15:15 med Norwegian DY3010 ankomst Dubai kl 00:45 (21:45 DK tid)

Så går turen direkte til vore hotel Eureka på adressen:

Eureka

Al Riqqa Road back side of ADCB
PO box 64103
Deira, Dubai United Arab Emirates

Telefon: +971-4-2954466

Fax: +971-4-2955065

mail: eureka@eurekahotel.ae

hjemmeside: www.eurekahotel.ae

Det bliver bare godnat så vi kan være klar til i morgen,
så skal vi på opdagelse :-)

Søndag
24/1
 - dag 2:

Tidsforskellen gjorde at vi først fik øjne kl ca. 10:00 Dubai tid (7:00
DK tid), men vi kom i gang og konstaterede at Metro'en lå lige 200 meter herfra, så ud og opleve. Vi tog Metro'en til Burj Dubai verdens højeste hus på hele 828 meter. Vi startede i Dubai Mall et enormt indkøbscenter med ca. 1200 forretninger, der er ogå en indendørs skøjtebane hvor ungerne hyggede sig.

Lige udenfor Dubai Mall ligger det berømte springvand, som i stil med det i Las Vegas springer i takt til musikken, det starter dog først kl 18:00 så det gad vi ikke vente på, vi tager det bare i morgen.

kl ca. 16:30 tog vi, godt flade, Metroen tilbage til Hotellet, her sneg der sig en lille "morfar" ind.

Her er dejligt varmt måske lidt for varmt direkte i solen, men der er jo masser af skygge når "hytten" rager 828 meter op i luften

Mandag
25/1
- dag 3:

Dagen startede med en tur i Metroen til Diera Shopping center, til en god gang morgenmad, så var ellers på shoppingtur i endnu et enormt center, tilbage på hotellet, læsse alt overflødigt af og så af sted på gå-ben, enorme gader skal forceres og man skal ikke regne med at bilerne holder for dig

Havnen ved Dubai Creek gav lidt indblik i at der er mange fattige arbejdere som kun lige overlever ved at arbejde for de rige.

Godt trætte var vi tilbage på hotellet 3 - 4 timer senere, lige et forfriskende bad og så af sted til Dubai Mall, i dag skal vi se springvandet, på KFC og lige klare aftensmaden. tilbage igen og så var der håndbold Danmark - Rusland, selv om det var i tekst "mode" var det faktisk spændende at følge med i.

Nu er klokken 2:05 lokal tid, og der går gudhjælpeme en ude på gangen og støvsuger, her i Dubai er der ingen som tager hensyn, bilerne dytter hele tiden, man larmer på gangen o.s.v. der er bare gang i den.

Tirsdag
26/1
- dag 4:
Stadig belastet af tidsforskellen, drager vi ved 10 tiden af sted på jagt efter morgenmad og Dubai muserum, Metroen er et godt udgangspunkt så den tager vi til Karama metrostationen, vi var heldige for lige ved metrostationen var der en hyggelig fortovs-cafe her fik vi en fantastisk omgang morgenmad i solen.
Så var det ellers af sted på gåben, i et inferno af dyttende biler og benzinos som brænder i næseboerne. Gaderne bliver mindere og mindre turistprægede, og Helle begynder for alvor at blive utryg, jeg vil dog mene at det er vand ved siden af Luxor i Egypten. Hele tiden skal man være på vagt når en gade skal krydses, selv om man vælger at gå over i fodgænger overgangene så er der "no mersy" du skal ikke blot være 100% sikker du skal være 1000% sikker, hvilket oplevelsen med den "flinke" chauffør understregede, han vinkede os frem, for så at give den gas igennem fordgængerovergangen, Helle's og min puls røg op på mindst 500, denne gang var det et spørgsmål om få millimeter.
Gaderne bliver smallere og smallere og nu begynder butiksejerene også at invitere ind i butikkerne på deres helt specielle måde (og den bryder vi danskere os ikke om) og så var det der, Dubai Muserum en gammel fæstning som er lavet om til muserum. I samme øjeblik begynder højttalerne på moskeen ved siden af at "bræge" dagens tekst ud i luften, nu kan man ikke længere høre bilerne, de overdøves af messen.

Helle og jeg finde vej ned til Dubai Creek  Her ventede den lang men noget mere fredelig gårtur langs med vandet, faktisk var det en rigtig flot tur i et parkligende område med en masse både og en flot udsigt til den anden side (det er på den anden side vores hotel ligger) Billederne vil igen vise at vi igen h

Onsdag
27/1 - dag 5:

Startede dagen på stranden, en lidt kølig fornøjelse for det var overskyet, så derfor tog vi til "Mall Of The Emirates" indkøbscenteret som er kendt for sin indendørs skibakke, stort imponerende ja der findes mange ord, men underligt at der ikke et sted er en bænk eller kant man kan sidde på bare lige for at få en puster, nul og niks du skal gå rundt hele tiden.
Uanmindeligt træt er vi tilbage på hotellet kl ca. 19:30 der skal ikke ske mere i dag, det er sikkert og vist, er egentligt også godt brændt i hovedet, godt det var lidt overskyet på stranden.

Torsdag
28/1
- dag 6:

Så er der shoppingfestival, det er tid til at gå "shop amok" læs mere om denne happening som afholdes for 15. gang, festivalen varer en hel måned, men det er nok godt at det først starter her torsdag, i ved kvinder og shopping, det kan hurtigt blive en dyr tur.

Fredag
29/1
- dag 7:

Lørdag
30/1 - dag 8:

Søndag
31/1
- dag 9: